#13 Een nieuw avontuur: De Filipijnen ! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu #13 Een nieuw avontuur: De Filipijnen ! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu

#13 Een nieuw avontuur: De Filipijnen !

Blijf op de hoogte en volg Anouschka

21 Februari 2017 | Filipijnen, Manilla

Hi, mijn nieuwe avontuur is onderhand helaas alweer afgelopen! Hierbij ons verhaal en de aftermovie van deze geweldige reis. Enjoy!

Na een geweldige reis van 2 maanden door Thailand en Indonesië moest ik afscheid nemen van Lieke en beginnen aan een nieuw avontuur. Ik keek enorm uit naar de Filipijnen, maar vooral naar het zien van Natas. Wat had ik haar gemist. Ik zat al een dagje in Cebu toen ik Natas ging ophalen van het vliegveld. Ik kon echt niet wachten en besloot daarom een uur te vroeg naar het vliegveld te gaan HAHA. Vanaf een afstandje zag ik haar al aankomen en hield het niet meer droog. Wat voelde het goed dat zij er was.

Nadat wij een nacht in Cebu hadden geslapen, namen we de volgende dag gelijk de bus richting Alegria. Na een tussenstop in Moalboal, pakten we voor de eerste keer een lokale bus. Dit zou ons vervoersmiddel worden voor de rest van de reis. Wij stapten uit bij het hostel waar we voor 1 nacht zouden verblijven voor de canyoneering. De volgende dag werden we vroeg opgehaald en naar het gebied van de canyoneering gebracht. Een super vette ervaring. Springen van rotsen van 6 meter hoog (het duurde wel even voordat ik dit durfde) glijden over rotsen, klimmen en natuurlijk zwemmen in dit heerlijk schone water. We reden na deze canyoneering gelijk door naar het volgende plaatsje, Oslob. Om half 6 's ochtend werden wij gewekt met keiharde muziek en maakten wij ons klaar om te zwemmen met Walvishaaien. Wat was dit weer een enorm gave ervaring!

Nadat wij eigenlijk al een hoop hadden gezien en gedaan in een paar dagen was het tijd om te chillen. Wij namen na enige tijd wachten (doordat we de juiste beslissing hadden genomen) de boot richting Siquijor. De volgende dag konden we heerlijk genieten van het mooie weer, het onwijs mooie strand en alle palmbomen. Ons ontbijt werd geserveerd op het strand, waarna we besloten van het weer te gaan genieten en niet al te veel te doen. De tweede dag reden wij met een scooter het eiland over om alle mooie watervallen te bezoeken. Opnieuw genoten we van de mooie natuur van de Filipijnen. Onze dagen op het relaxte Siquijor waren voorbij en namen de boot terug naar Cebu. Daar kozen we voor wat meer luxe en besloten een dagje naar Apo Island te gaan. Een schattig eilandje waar we opzoek gingen naar schildpadden.. En jawel, vlakbij ons zwom een enorm mooie zeeschildpad. Wauw.. Geweldig om deze dieren eindelijk een keer in het echt te zien!

We hadden in een paar dagen al zoveel moois gezien en besloten vanuit het zuiden van Cebu naar het uiterste puntje in het noorden te gaan. Na een aantal lange bustochten kwamen we daar laat in de avond aan en besloten daar te overnachten. De volgende ochtend konden we gelukkig snel een bootje nemen richting het prachtige Malapascua. Dit eiland is vooral voor de duikers maar ook wij hebben ons prima vermaakt. Ons verblijf had een zwembad waar we veel gebruik van hebben gemaakt en besloten vooral te chillen. Nadat wij hier 3 dagen hadden genoten, namen we een bootje en de bus terug naar Cebu city. Vanuit hier vlogen wij de volgende dag naar Puerto Princesa op Palawan.

In een vegetarisch restaurant in Puerto Princesa vroegen 2 lokale vrouwen of wij met hun samen wilde eten en een gezellige avond volgde. Nadat wij enorm gezellig hadden geklets en lekker hadden gegeten werden wij vlakbij het hotel door hen afgezet. De volgende dag zouden wij vertrekken richting El Nido en werden wij vroeg opgehaald door ons busje. Daarmee reden we in 4,5 uur richting El Nido en konden daardoor nog de hele middag genieten van Las Cabanas Beach. We vertrokken na 1 nachtje naar ons hotel in centrum van El Nido en besloten een kayak te huren. We peddelde richting Cadlao Island waar we genoten van het uitzicht over de archipel en van het mooie rustige strandje.

Voor de andere dagen in El Nido hadden wij tours geboekt. Met deze tours zouden we door de archipel varen en alle mooie plekjes bezoeken. Onze eerste Tour bestond uit het bezoeken van een mooi strand, de hidden beach, een lunch op een privé strandje, de secret beach en de lagoons. Een prachtige tour met uiteindelijk toch nog zon. Helaas hebben wij deze dag de lagoons nooit gezien, doordat onze boot midden op zee ermee stopte. Na een tijdje werden wij gelukkig gered door een ander bootje en zo toch veilig aan land gezet. Wij besloten daarom een andere dag de rest van de Tour af te maken.

Deze keer bestond de Tour uit de small lagoon, de secret lagoon, weer een heerlijke lunch op een privé strandje, een stuk zee waar je enorm goed kon snorkelen, de big lagoon en als laatste de Seven Commandos Beach. In deze dagen heb ik de allermooiste natuur ooit gezien. Nog nooit had ik zulke mooie vissen, helder water en witte stranden gezien.

Nadat wij enorm hadden genoten van El Nido, namen wij de boot richting Coron. Helaas werd dit de allerergste bootrit uit ons uit leven. Na een paar minuten voelde we al gelijk dat wij kotsmisselijk werden en dit werd geen seconde beter. Na een tijd hield ik het niet meer en kwam mijn ontbijt er weer uit (sorry voor deze info). Na de langste en verschrikkelijkste 4,5 uur kwamen we gelukkig wel veilig aan. Ook op Coron wilden we een Tour gaan doen, dus werden we de volgende dag vroeg wakker. Met deze Tour zagen we opnieuw weer de mooiste kanten van de Filipijnen. Weer enorm helder water, de mooiste vissen, allermooiste koraal en de witste stranden. Ook op deze Tour was het weer genieten! Het einde van deze reis was alweer bijna in zicht en besloten onze laatste dag op Coron daarom af te sluiten met een scooterrit over het eiland. Nadat onze band lek was gegaan en wij heel lief bij locals thuis mochten wachten tot hij gemaakt was, reden we door naar een strand waar we werden uitgenodigd door locals om een verjaardag te vieren. We kregen locale wijn en een stuk watermeloen en mochten zelfs mee-eten. Ook deze mensen lieten weer zien hoe vriendelijk en open de Filipinos zijn. Echt genieten !

Als allerlaatste stond Manila op de planning. Doordat wij bijna nergens konden kiezen voor wat luxe, besloten het er hier van te nemen en kozen we een super luxe hotel uit. We bestelden roomservice en genoten van de mega schone grote badkamer. In de avond besloten we langs een mall te gaan om nog wat te winkelen en vielen in slaap in onze heerlijke tweepersoonsbedden. 'S ochtends konden wij genieten van een ontbijtbuffet (met chocoladefontein!!!!) en besloten daarna gebruik te maken van het zwembad. Het moment was aangebroken en Natas en ik moesten nu echt afscheid gaan nemen. Een moment waar ik erg tegenop zag. We knuffelde elkaar gedag en ik stapte in de taxi richting het vliegveld.

Ik heb enorm genoten van de dingen die ik heb gezien, heb meegemaakt en dat ik dit samen met mijn allerliefste zus kon doen!

XOXO


  • 22 Februari 2017 - 19:37

    Anja Bruijn:


    Hoi Anouschka,

    Wat heerlijk dat je zuster geweest is. Ik had het ook heel leuk gevonden als ik een zuster had gehad alhoewel ik ook heel goed met mijn broer kon opschieten maar het is toch anders!'
    Wat een mooi foto''s en een goed verslag dat is ook heel leuk voor later.
    Ik heb ook dat mooie filmpje gezien
    Ik hoorde dat je broer ook komt dat is toch hartstikke leuk Top!
    Nog gefeliciteerd met je broer.

    Groetjes en veel plezier.

    Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouschka

Actief sinds 03 Nov. 2016
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 12005

Voorgaande reizen:

20 November 2016 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: