#15 2,5 week op vakantie met Jeroen - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu #15 2,5 week op vakantie met Jeroen - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu

#15 2,5 week op vakantie met Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Anouschka

25 Maart 2017 | Indonesië, Canggu

Hi, nadat ik Natas had gezien in de Filipijnen wilde ik ook wel heel graag Jeroen weer zien! En kon daarom ook echt niet wachten tot hij naar Bali zou komen! In de 2,5 week dat hij hier was hebben we het enorm naar ons zin gehad en super mooie plekken bezocht. Enjoy!!

Canggu:

Jeroen kwam op zondag 26 februari aan in de avond en in besloot hem op te halen op het vliegveld. Nadat ik even had gewacht kwam hij aan in de hal. Wat was ik blij dat ik hem weer zag!!! De taxi-chauffeur had gewacht en bracht ons weer terug naar het hotel. Daar dronken we gezellig een biertje en besloten op tijd te gaan slapen.
De volgende dag namen we een heerlijke ochtendduik waarna we gingen ontbijten bij Café Organic en daarna doorreden naar het strand. Rond 5 uur genoten we van happy hour bij Old Mans en van de zonsondergang. Voor de volgende dag stond er precies hetzelfde op de planning. We wilden natuurlijk rustig beginnen hahah.

Ubud:

Nadat we 2 dagen in Canggu hadden gespendeerd namen we de taxi richting Ubud (een plaatsje meer in het binnenland van Bali). Daar werden we afgezet bij onze villa (villa Lotus) en besloten eerst lekker van het zwembad te genieten. Daarna huurden we een scooter waarmee we de stad ingingen. We besloten lekker naar een spa te gaan en te genieten van een massage en scrub. Helemaal uitgerust gingen we lekker ergens wat eten en daarna voldaan weer naar huis. Voor de dag erna hadden we een hele planning. We reden eerst maar de rijstvelden van Tegallalang.. Echt onwijs moooi! Daarna reden we richting de Tirta Empul Water temple, waar mensen zich wassen in 'heilig' water. Na de lunch reden we door naar de Pura Taman Sarawati tempel. Opnieuw een hele mooie tempel, maar toch besloten we dat dit de laatste tempel van deze vakantie ging worden hahah. Als laatste reden we naar Monkey forest. Niet mijn favoriete dieren, maar toch leuk om ze weer van zo dichtbij te zien! Op de terugweg nog even langs de welbekende Ubud markt, maar door de hitte besloten we snel weer terug te gaan naar de villa om lekker te zwemmen. De laatste dag in Ubud gingen we naar Jungle fish (een soort beachclub zonder beach). Daar hebben we heerlijk de hele dag aan het zwembad gelegen en genoten van de natuur eromheen!

Nusa Lembongan:

Het werd alweer tijd voor onze derde bestemming. Jeroen wilde heel graag naar een van de naast bali gelegen eilanden en besloten daarom voor Nusa Lembongan te gaan. We werden met de taxi naar de haven gebracht en namen vanaf daar de boot. Eenmaal aangekomen in ons hotel genoten we van het zwembad en namen een kijkje op het strand. Jaa we waren echt weer op een klein eilandje! Witte stranden en blauwe zee ! De dagen erna besloten we een Tour te doen langs verschillende stranden. De mooiste stranden kwamen we tegen en besloten daar heerlijk te genieten van het strand, de zee en de zon. Ons verblijf op nusa lembongan bestond vooral uit zwemmen en zonnen. Echt genieten dus!!

Jimbaran:

Na wat gedoe met ons hotel waardoor we bijna de boot hadden gemist, kwamen we gelukkig op tijd aan in Jimbaran. Daar kreeg hij als verrassing een nachtje in een luxe resort voor zijn verjaardag van papa en mama. En ik mocht daar ook heerlijk van meegenieten! Dus genoten we samen van de luxe van het resort en ons privé zwembad. Jimbaran staat bekend om de vele visrestaurants op het strand waar je heerlijk met zonsondergang kan eten. Dus besloten we voordat de zon onderging een tafeltje te bemachtigen op het strand en genoten daarna van het heerlijke eten. Eenmaal thuis namen we nog een heerlijke duik onder de sterren. De volgende dag moest ik even naar het immigratiekantoor voor mijn visum en werden daarna met de taxi naar onze eenalaatste bestemming gebracht.

Uluwatu:

In Uluwatu genoten we vooral van de stranden. De eerste dag namen we een kijkje bij padang padang beach en dronken we gezellig wat bij Single Fin. De dagen erna brachten we door op Karma Beach. Een van de mooiste stranden van Bali. We genoten heerlijk van de zon, het strand, de zee en verse kokosnoten. We keken bij Singlefin naar de mooie zonsondergang bij en aten heerlijk bij cashew tree en bukit café! Onze dagen bestonden dus vooral uit het genieten van het mooie weer en de mooie omgeving.

Umalas/Seminyak:

Dit was alweer onze laatste bestemming. We werden opnieuw met de taxi naar onze villa (apartments Umalas) gebracht en huurden gelijk een scooter. Daarmee reden we naar het strand en de stad om een kijkje te nemen. In de avond genoten van heerlijke vega burgers en parmezaan truffel friet bij Bossman. De dag erna besloten we heerlijk te chillen bij Potato Head Beachclub. Daar spendeerden we de hele dag genietend van het zwembad en de zon! In de avond reden we langs een atelier dat ons toch wel erg aantrok en besloten daar een kijkje te nemen. Jeroen was er al snel uit.. Hier ga ik een schilderij laten maken! De eenalaatste dag besloten we nog een keer naar Canggu te gaan.. Daar gingen we ontbijten bij Crate en besloten daarna een motor te huren!! Suuper vet! We tourden door Canggu en genoten van de omgeving. Nadat we de motor weer terug hadden gebracht besloten we naar het strand te gaan waar ik opnieuw wilde gaan surfen. In de avond gingen we weer voor een heerlijk dinertje bij mijn favoriete Italiaan 'La Baracca' eten. Dinsdag en alweer de laatste dag besloten we rustig aan te doen, we wilden heerlijk aan het zwembad gaan liggen, maar dit werd al gauw verpest door de regen.. Als cadeau had ik een kappersbeurt bij Rob Peetoom gekregen (GENIETEN!) dus besloten we daar in de middag heen te gaan. Jeroen genoot van een boek tussen de rijstvelden en ik van de heerlijke knipbeurt (dit was echt heel erg nodig!). Daarna gingen we eten bij een super mooi en heel lekker sushirestaurant!

Jeroen vloog pas woensdagavond waardoor we nog bijna een hele dag hadden. We besloten opnieuw aan het zwembad te gaan liggen, maar ook dit keer begon het na een tijd te regenen. Toen de regen gestopt was reden we snel naar het atelier om Jeroen zijn schilderij op de halen en daarna door naar Boss man voor ons laatste avondmaal ! Ik besloot Jeroen weer netjes af te zetten op het vliegveld en werd daarna weer thuis afgezet. Ik heb enorm genoten van deze vakantie en van de gezelligheid van Jeroen!

XOXO

• 26 Maart 2017 - 19:58

Anja Bruijn:

Wat een heel leuk filmpje. Wat is het ook prachtig daar! Ik ben er ook
    geweest en ik vond het ook geweldig.
    Wel stil voor je dat Jeroen weer naar huis is. Hoe lang blijf je nog?
    Geniet er nog maar van want het kan heel lang duren voordat je daar weer komt.
    Groetjes van mij en van Rob