#10 Goed begin van het nieuwe jaar - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu #10 Goed begin van het nieuwe jaar - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu

#10 Goed begin van het nieuwe jaar

Blijf op de hoogte en volg Anouschka

19 Januari 2017 | Indonesië, Gili Trawangan

Hi, het heeft even geduurd, maar de WiFi was niet zo top de afgelopen dagen dus nu eindelijk weer een verhaaltje!

Dag 43: zondag 1 januari (nieuwjaar)

Om 1 uur weten we nog wat brakjes wakker en besloten we lekker wat te gaan eten bij Deus. Daar begonnen we ons jaar heerlijk met frietjes als ontbijt. Begon gelijk lekker met de voornemens. Daarna zijn we weer lekker naar huis gegaan, waar ik gezellig mijn familie via FaceTime gelukkig nieuwjaar heb gewenst. Nadat we hadden gechillt zijn we weer richting Old Mans gereden waar we helemaal doorweekt aankwamen voor het avondeten. Thuis aangekomen hebben we onze tassen weer ingepakt.

Dag 44: maandag 2 januari

Deze ochtend moesten we uitchecken, dus besloten we op tijd op te gaan en te ontbijten bij 'The little prince'. Daarna zijn we doorgereden naar Roy's Guesthouse om te kijken of ze voor 1 nachtje plek hardend omdat alle boten van vandaag al vol zaten. Daar hadden ze gelukkig genoeg plek en besloten we de scooter terug te brengen en de tassen te halen. We bestelden een Uber en die bracht ons naar de guesthouse waar we lekker besloten te chillen en naar de winkeltjes in de buurt te gaan. Nadat we heerlijk hadden gechillt, gelezen en filmpjes hadden gekeken, besloten er ons klaar te maken voor het avondeten en liepen we naar Milk & Madu. We besloten vroeg te gaan slapen want om 6.30u werden wij opgehaald.

Dag 45 : dinsdag 3 januari

Om 5.45u ging de wekker en aten wij een geïmproviseerd ontbijtje. We werden ophaalt voor een autorit van 2,5 uur richting de haven. Een super mooie rit door de natuur van Bali, waar we eigenlijk nog te weinig van hadden gezien. Eenmaal daar aangekomen werden we in overvolle boot gepropt waar ik precies vol in de zon zat.. Verschrikkelijk! Na 2 uur kwamen we aan op Gili Trawangan waar we een restaurantje zochten om een verblijf te zoeken. We vonden een leuke B&B en gingen daar met een paardentaxi (nogal zielig) naartoe. Er rijden namelijk geen motorvoertuigen op de Gili Eilanden. Gelukkig konden we gelijk de kamer in en onze spullen droppen, waarna we gelijk met ons fietsje de stad gingen verkennen. We aten wat bij een leuke reggae bar en reden door naar het toeristische gedeelte om winkeltjes te bezoeken.

Dag 46: Woensdag 4 januari

We besloten er vandaag een zwembaddagje van te maken, want wij mochten gebruik maken van het zwembad van het resort naast onze B&B. We kregen een heerlijk ontbijtje en liepen daarna richting het resort. Daar hebben we het grootste gedeelte van de dag heerlijk gelegen en gezwommen, totdat wij trek begonnen te krijgen en weer richting het stadje fietsten. Nadat wij heerlijk hadden gegeten, besloten we wat biertjes en snacks te halen en op de veranda te gaan kaarten. We gingen na deze enorm zware drukke dag... Op tijd slapen, want de wekker zou weer vroeg gaan.

Dag 47: donderdag 5 januari

Om 5 uur ging de wekker en sprongen we snel uit bed. We stapten op de fiets richting het strand om daar de zonsopgang te bekijken. Wauw.. Dat was het vroege opstaan zeker wel waard! De zon kwam op achter de Rinjani wat een indrukwekkend gezicht was! Nadat wij hadden genoten van de zonsopgang aan de ene kant van het eiland, fietsten we naar de andere kant waar alle mooie schommels hingen. Daar hielden we natuurlijk even een shootje HAHAH aangezien er toch niemand was en gingen daarna weer naar B&B om te ontbijten. Na ons ontbijt besloten we richting turtle beach te fietsen om daar snorkelend opzoek te gaan naar schildpadden. Ver gezocht maar helaas niets gevonden! Nadat wij aan het strand hadden gelegen en gesnorkeld, besloten we weer naar de winkeltjes te gaan, omdat wij nog wat moesten regelen. Daarna zijn we heerlijk even gaan chillen in de B&B en hebben wij ons klaargemaakt voor het avondeten. We besloten dit keer aan de andere kant van het eiland te eten en kwamen daar weer helemaal doorweekt aan... O zo heerlijk dit tropische weertje!

Dag 48: vrijdag 6 januari

Vandaag zouden we weer verplaatsen en dit keer naar het mooie Gili Air. Om half 10 vertrok de boot en werden daarom om half 9 opgehaald met de paardentaxi. De boot zou er 45 minuten over doen, maar we kwamen na een half uur al aan op Air. We liepen gelijk naar het van te voren geboekte hotel en dropten onze spullen. We besloten het eiland te gaan verkennen en kwamen er al gauw achter dat dit eiland een stuk minder toeristisch was, minder groot was en vooral minder bekend onder de partygangers. Een super fijne sfeer met vriendelijke locals. We aten gezellig wat ik een restaurantje en besloten de rest van de dag op het strand te chillen.

Dag 49: Zaterdag 7 januari

Om half 9 ging de wekker omdat wij een lekker ontbijtje op de veranda kregen. Daarna besloten we er maar gewoon weer een stranddagje van te maken en hebben lekker gezond, gezwommen en gesnorkeld. Wij hadden vernomen dat er op het strand een buitenbioscoop was en hadden gezien dat deze avond 'Finding Dory' draaiden, die we natuurlijk niet konden missen. Daarom besloten we om half 7 gezellig, onder het genot van een Pizzatje, film te kijken met zonsondergang. Toen we aankwamen in onze kamer kwamen wij erachter dat ons huisje geen airco had, maar dat deze er wel hing. Dus vroegen wij vriendelijk of we misschien de afstandsbediening mochten gebruiken of dat we deze tegen betaling aan mochten zetten. Dit mocht wel, zei de meneer van het hotel, alleen zou dat dan 10€ extra (ja i know vet veel geld) per nacht kosten. Jaa daag je gaat toch niet 10€ extra betalen voor een beetje koude lucht... Wij hadden daar onze eigen oplossing wel voor. Heel toevallig stond het huisje naast ons leeg en hing de sleutel in de deur, dus hebben wij voor 2 minuten eventjes de afstandbediening geleend.. En konden daardoor heerlijk in de koude lucht gaan slapen.

Dag 50: zondag 8 januari

Ik kan over vandaag een heel leuk verhaal gaan schrijven maar eigenlijk hebben niet veel nieuws gedaan en eigenlijk weer heel de dag op het strand gelegen. Ik zou dit natuurlijk in detail kunnen vertellen, maar ik denk dat dat misschien voor jullie (in -3) niet zo prettig is! Dus bespaar ik jullie de details ! Liefs!!

XOXO

• 19 Januari 2017 - 19:23

Jo:

wat een heerlijke foto's.... prachtig.... hierdoor snap ik dat je toch ver weg bent... dat lijkt soms niet zo door het appen en FB... hahaha
    En schroom niet om het ons de stranddagen te omschrijven... veel plezier

• 22 Januari 2017 - 19:05

Anja Bruijn:

Wat heerlijk allemaal. Wat een mooie yoga-oefening. Prachtige foto.
    Wat leuk dat je zuster naar je toe komt. Fantastisch. Veel plezier en
    doe geen dingen die ik ook niet zou doen haha.