#7 Eilandjes eilandjes en een beetje pech - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu #7 Eilandjes eilandjes en een beetje pech - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu

#7 Eilandjes eilandjes en een beetje pech

Blijf op de hoogte en volg Anouschka

26 December 2016 | Maleisië, Langkawi Islands

Helloo! Daar ben ik weer! Dit keer met een iets langer verhaal, zodat jullie niet te ver achterlopen op mijn reis! Veel plezier met lezen ! Ik spreek jullie snel weer!!!

Dag 22: zondag 11 december

Om 9 uur ging de wekker en pakten we al onze spullen weer in. We liepen naar de receptie en vanaf daar werden onze backpacks (gelukkig) naar de pier gebracht. Onderweg ontbeten we bij de Mango Bar, waar we heerlijke wafels hebben gegeten. Op de pier hadden we afgesproken met Beau en Emma om om half 12 de boot richting Koh Lanta te nemen. De boottocht duurde een iets meer dan een uurtje en kwamen dus om 13.00u aan op Koh Lanta. Daar werden we door tientallen mannetjes achtervolgd met de vraag of we een taxi wilden. Totaal geïrriteerd door deze mannetjes liepen we door en zochten zelf een taxi. Deze taxi bracht ons naar het hostel dat wij op internet hadden gevonden. Eenmaal daar aangekomen bleek dit weer voor problemen te zorgen. De taxi-chauffeur gaf bij het hostel aan dat hij dit aan ons had verteld, terwijl wij dit zelf hadden gevonden. Wij gaven dit aan waardoor de taxi-chauffeur nogal boos werd omdat hij hierdoor zijn bonus misliep. Na wat gedoe konden wij naar onze kamer. Wij hadden met z'n vieren een vierpersoons dormroom, wat echt perfect uitkwam. Doordat er in dit hostel niet veel te doen was besloten we naar het strand te gaan. Daar zagen we gelijk dat de zee heel anders was dan op Phi Phi. Er waren mega hoge golven en de zee kwam veel sneller hoog het strand op. We besloten een biertje te drinken en de zonsondergang te bekijken en ons daarna op te frissen in het hostel. Daarna hebben wij heerlijk op het strand gegeten en genoten van een paar cocktails. Omdat we het zonde vonden om gelijk naar huis te gaan besloten we een taxi te nemen naar de 'Mushroombar'. Geen idee wat ons daar te wachten stond. Eenmaal daar aangekomen bleek het vooral heel gezellig te zijn. Dus haalden we nog wat buckets en genoten van het feestje op het strand.

Dag 23: maandag 12 december

We hadden bedacht dat we deze dag een scooter wilden huren, maar werden allemaal een beetje brakjes wakker om 12 uur. We besloten snel wat te gaan eten en toch een scooter te huren. We kregen 2 scooters met lege tank en moesten daarom nog even tanken bij de aan de straat verkochte Gasoline flessen HAHAH. We reden richting het strand en kwamen, terwijl wij door een soort jungle gebied reden, allemaal aapjes tegen. Na een stuk te hebben gereden besloten we wat te gaan eten in een soort boomhutten boven het strand. Vanaf daar reden we terug naar het hostel waar we hadden afgesproken om met Jessica (een vrouw die Beau had ontmoet in Bangkok) wat te gaan eten. Eenmaal weer in het hostel, besloten we dat we nog een extra nacht wilden blijven en ging ik voor het slapen nog even facetimen met mijn lieve vriendinnetje Emma!

Dag 24: Dinsdag 13 december

Deze dag zouden we opnieuw een scooter heen om richting een van de mooiste stranden van Koh Lanta te rijden. We reden weer dezelfde mooie rit, maar sloegen af richting het strand. Daar besloten we lekker te gaan chillen en te zwemmen. Na een tijdje besloten we terug te rijden en kwamen onderweg nog een gezellig Backpackers tentje tegen aan het strand. We dronken daar gezellig een biertje en reden toen terug naar het hostel. Doordat we de volgende dag vroeg zouden worden opgehaald besloten we niks speciaals te gaan doen en gingen we na het eten gelijk slapen.

Dag 25 : woensdag 14 december

Om half 8 werden we opgehaald door de taxi. We werden met z'n zessen in de achterbak van een Hummer gestopt met alle backpacks erbij en reden een halfuur met enorme wind naar de pier. We werden gedropt bij de Ferry die ons naar de overkant bracht en werden daar opgehaald met de bus. Met de bus reden we een paar uur richting een haven vlakbij de grens van Maleisië. Daar moesten we overstappen op een speedboat. Dit bleek nogal een heftig ritje te zijn waarbij ze het nodig vonden om een tussenstop te maken zodat alle chinezen een foto konden maken van een eiland.... Vanaf daar gingen we gelukkig in 1 keer door naar Koh Lipe. En wauw.. Dit was het wachten wel waard! Wat een enorm mooi eiland, met wit zand en turquoise water!! We liepen gelijk naar het hostel waar we onze spullen dropten, zodat we gelijk weer naar het strand konden. We besloten, na alle rijst en noodles, te gaan eten ik een Mexicaans restaurantje.. Dat hadden we wel verdiend haha! Daarna waren we zo moe van de reis dat we besloten te gaan slapen.

Dag 26/27 : donderdag 15 & vrijdag 16 december

We besloten deze dagen naar het strandje aan de andere kant van het eiland te gaan. Dit strandje was nog mooier dan waar we aankwamen. We hebben daar lekker gechillt en gesnorkeld en Emma en ik besloten samen een kano te huren zodat we naar de eilandjes konden roeien. Onderweg zijn we een paar keer bijna gezonken maar het was het waard.. We hebben enorm mooie vissen gezien! Lieke voelde zich al een tijdje niet zo lekker dus die besloot 1 avond niet mee te gaan eten en zijn Emma en ik dus samen het stadje ingegaan. Omdat we op 21 december zouden vliegen vanuit Kuala Lumpur naar Bali moesten we onze reis naar Kuala Lumpur gaan regelen. We besloten een bootticket naar Langkawi (een eiland in Maleisië) te boeken en een vliegticket naar Kuala Lumpur. Nadat dit alles was geregeld besloot ik nog lekker een massage te nemen (voor maar 8 euro) en daarna te gaan eten. De volgende ochtend moesten we weer vroeg op, maar omdat mijn vriendinnetjes in Nederlands sinterkerst aan het vieren waren, moest ik wel even met ze facetimen en ging daarna lekker slapen.

Dag 28: zaterdag 17 december

Na een verschrikkelijke nacht van weinig slap en mega veel dorst ging om 7 uur de wekker. Ik sprong onder de douche en maakte me klaar om te vertrekken. Onderweg aten we nog een ontbijtje en liepen daarna richting het strand om daar te verzamelen. Om 10 uur vertrok onze Ferry (gelukkig geen speedboot) richting Langkawi. Eenmaal daar aangekomen werden onze paspoorten opnieuw gecontroleerd en gestempeld. Doordat we om 17.45u een vlucht zouden hebben, wilden we gelijk door naar het vliegveld. We reden met een taxi richting het vliegveld en werden daar afgezet. Gelijk incheckt en de bagage afgegeven, zodat we rustig ergens konden gaan eten. We aten snel wat en gingen daarna gelijk naar de gate. Daar konden we op tijd boarden en vlogen om 17.45u de lucht in. Er zat niemand naast ons, waardoor we lekker 3 plekken hadden. Om 18.40u kwamen we aan op Kuala Lumpur AirPort. Daar kwam ik er al gauw achter dat het niet helemaal lekker ging in m'n buik (laat ik niet in detail treden). We haalden zo snel mogelijk ons bagage en liepen richting de taxi's. Daar stapten we in een taxi richting ons hostel. Dit was toch wel de ergste taxirit die ik heb meegemaakt. De taxichauffeur was een man van 75 en hij viel half in slaap, reed van de linkerbeen zo naar de rechter en we reden een aantal keer bijna in de vangrail. We dachten dat we er waren dus besloot ik het even na te vragen. Het bleek het juiste hostel te zijn en ook Lieke stapten met de tassen uit. Eenmaal aangekomen kwam ik er al snel achter dat ik mijn portemonnee niet meer had. Totaal in paniek ben ik naar beneden gerend, maar de taxi was er natuurlijk allang niet meer. Toen schoot het me te binnen... Ik had mijn portemonnee gepakt omdat ik dacht dat we tol moesten betalen en heb hem toen niet teruggestopt. Daar ging mijn €200,- aan cash... De meneer van het hoste heeft nog contact opgenomen met de organisatie en ze zouden kijken of ze iets konden doen.. Afwachten dus! Daarna gezellig gefacetimed met iris en met thuis!... Dit was niet helemaal m'n dag!

XOXO




  • 26 December 2016 - 11:45

    Anja Bruijn:

    Lieve Anouschka, Wat maak jij een prachtige reis, om nooit meer te vergeten.
    Wat erg van die 200,00 Euro. Wat zijn er toch veel mensen die de boel belazeren bah.
    Geniet nog maar en fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar. Je moeder en
    vader missen je hoor!!!!!! Groetjes Anja

  • 26 December 2016 - 19:19

    Jo:

    Nous......
    wat een heerlijke ontbijtjes(foto ?).....reizen, cocktails, stranden, cocktails en hostels....
    maar die scherpte is nu toch weer terug he... geld in de pocket!!! Anders kom ik over om je te beschermen....
    ben wel benieuwd naar wat meer close up foto's van jou, de cocktails en hostel-bedden hahahaha
    lieve nicht blijf genieten en pas op voor oude mannen van 75 jaar oud in een taxi

    kus Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouschka

Actief sinds 03 Nov. 2016
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 12044

Voorgaande reizen:

20 November 2016 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: