#3 Olifanten en een nieuwe bestemming - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu #3 Olifanten en een nieuwe bestemming - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu

#3 Olifanten en een nieuwe bestemming

Blijf op de hoogte en volg Anouschka

01 December 2016 | Thailand, Chiang Mai

Hi, wat gaat de tijd voor ons snel.. Maar we zitten nog maar op dag 7! Enjoy!

Dag 7: zaterdag 26 november

Om 7 uur ging de wekker en moesten wij gelijk uit bed. Snel aankleden en naar beneden want rond 8 uur werden we opgehaald met een Jeep om 1,5 uur door de bergen te rijden richting the Elephant Jungle Santuary. Na deze nogal misselijkmakende maar super mooie rit en nog een paar honderd meter lopend door een soort van jungle naar beneden kwamen we aan in the Santuary. We kregen een korte uitleg waarna we gelijk naar de olifanten mochten om ze te voeren. Wat een mega toffe maar ook wel spannende ervaring was. Nadat wij dit een tijd hadden gedaan, stond er een heerlijke lunch op ons te wachten. Toen alles op was gingen we verder met de tour en mochten we samen met de olifanten in een modderbad. We moesten de olifanten insmeren met modder en gingen daarna de rivier in om ze te wassen. Wat was dit een mooie ervaring. Zo dicht bij deze grote dieren. Nadat wij nog even hadden gezwommen gingen we ons omkleden en was de tour afgelopen. We liepen weer terug naar boven en stapten in de Jeep om weer 1,5 uur door de bergen terug naar het hostel te gaan. Doordat wij een gezellige groep mensen hadden (Britten, Belgen en Nieuw- Zeelanders) was het een prima rit. Ook reed er een jongen mee van de Santuary, die nogal een oogje op Lieke had en heel graag haar nummer wilde HAHA. Toen we werden afgezet bij het hostel kregen we nog super lief een traditioneel shirt mee. We gingen snel douchen en regelde een tuktuk die ons naar het centrum bracht. Daar aten we nog een keer bij 'Log home Boutique' en gingen toen weer lopend naar ons hostel, want we moesten onze tassen in gaan pakken. Toen onze tassen weer helemaal ingepakt waren zijn we gelijk gaan slapen, want de volgende dag stond ons een lange scootertocht te wachten.

Dag 8: zondag 27 november

Om half 9 ging onze wekker en werden we gezellig wakker met het geluid van de Noire, want Shawna (vriendinnetje van Lieke) wilde graag dat we er toch een beetje bij waren. Toen wij Shawna gedag hadden gezegd, pakten we snel onze spullen e gingen met de taxi richting Aya Service. Daar kregen wij gelijk een scooter en konden wij onze backpacks droppen. Wij zijn doorgereden naar Thaan Aoan waar we nog even genoten van een lekker ontbijtje. Toen kon onze tocht echt gaan beginnen en reden wij met 70 km/u de bergen in. 3 uur en een paar tussenstops verder kwamen wij aan in Pai. Daar zochten wij een restaurantje met WiFi om opzoek te gaan naar een hostel in de buurt. Ondertussen bestelde we nog even wat eten en drinken. Lieke had een heerlijke hamburger en ik had super veel zij in een eitje. Dus bestelde ik toast met een gekookt ei. Ik kreeg 2 eieren die vanbinnen beide niet gekookt waren (jammss) Dus werd er een nieuw ei voor mij gekookt. Deze maakte ik open en weer was hij niet gekookt. Mijn lunch kon niet meer stuk en ik hoefde geen ei meer te zien. Na onze 'heerlijke' lunch gingen wij opzoek naar de bungalow die wij ondertussen hadden geboekt. We kwamen aan bij een super leuk parkje met allemaal bamboe bungalows. We dropten onze spullen en reden met de scooter richting Aya service om onze backpacks op te halen. Al gauw kwamen we erachter dat er hier helemaal geen taxi's reden en dat wij dus moesten gaan lopen met onze tassen. Wij lieten de scooter achter en liepen richting ons nieuwe verblijf 'Goodmorning Pai'. Eenmaal daar aangekomen besloten we even rustig te gaan chillen en regelden we fietsen waarmee we 'S Avonds naar de stad konden gaan. In de tussentijd nog even gezellig gefacetimed met m'n lieve familie in NL. Toen werd het toch wel tijd om ons klaar te maken en fietsten we richting de stad. Daar liepen we over de Night Market en kochten lekker wat eten. Na een paar biertjes in een barretje fietsten we weer richting onze bungalow.

Dag 9: maandag 28 november

We vonden het wel weer eens tijd worden om uit te slapen, dus ging onze wekker om half 11. We deden rustig aan en stapten om half 12 op de fiets opzoek naar een ontbijtje en onderweg naar het zwembad. We vonden een heerlijk plekje en aten banana Pancakes met vers fruit. Daarna fietsten we verder richting het zwembad. Een super mooi zwembad met gezellige mensen en muziek. Daar hebben we lekker de hele dag gespendeerd. Rond een uur of 6 gingen we weer richting onze bungalow. Onderweg natuurlijk nog even gestopt om bij de 7eleven wat snacks te halen. Nadat we even hadden gechillt en ons hadden klaargemaakt, gingen we weer naar de Walking street om bij de kraampjes eten te halen. Dit keer gingen we voor een falafel en kip wrap.. Suuper lekker! Na een paar keer heen en weer te zijn gelopen, besloten we nog even een biertje te drinken in een barretje. Omdat we de volgende dag moesten uitchecken, besloten we niet al te laat naar het huisje te gaan. We wilden het liefst nog een extra nacht blijven, maar omdat er niemand meer wakker was bij de receptie besloten we te gaan slapen en het de volgende dag te proberen.

Dag 10: dinsdag 29 november

Omdat wij eigenlijk vandaag uit moesten checken om 11, hadden wij de wekker om 9 uur gezet. We fristen ons wat op en gingen zo snel mogelijk naar de receptie om te vragen of het mogelijk was om nog een nacht extra te blijven. Er werd ons gelijk duidelijk gemaakt dat dit geen probleem was, maar dat wij dit even via internet moesten regelen. Dus regelden wij dit gelijk en konden hierdoor onze spullen lekker laten liggen. Toen we ons klaar hadden gemaakt liepen wij richting het centrum om daar te ontbijten. Wij hadden eerder bij dit tentje wat gedronken en vonden het super gezellig, dus gingen wij daar vol goede moed zitten voor een ontbijt. Wat al snel bleek was dat dit ontbijt iets minder fijn was dan dat wij ons hadden voorgesteld. Lieke bestelde een Pancake maar deze leek uiteindelijk meer op een gebakken ei met vies wit spul erop dan op een Pancake. Ik bestelde yoghurt met muesli en gaf aan dat ik er graag alleen banaan in wilde hebben. Daarentegen kreeg ik yoghurt met heel veel soorten fruit en een baby beetje banaan en de muesli was nergens te vinden. Ondanks dit alles, hebben wij ons ontbijtje opgegeten en gingen we snel naar Aya service om voor 1 dag een scooter te huren. Met de scooter gingen wij richting de Pam Bok waterval. Dit keer hadden wij een iets minder fijne scooter om de bergen mee in te gaan, maar wij hadden weinig keus dus reden we rustig door. Eenmaal aangekomen bij de waterval trokken we gelijk onze teva's (ja ja mega mooi) aan om de waterval van dichtbij te bekijken. Wij twijfelden nog of we ook echt wilden gaan zwemmen dus liepen we wat onzeker richting de waterval. Eenmaal daar aangekomen waren we er snel uit: HALLO we zijn hier nu en maar één keer dus we gaan zwemmen ook! Aan het begin was het wat koud, maar na een tijd was het prima te doen. Nadat wij een tijd hadden gezwommen besloten we onze toch weer te vervolgen naar The Land Split. Dit bleek een mooi stukje natuur te zijn met een split ontstaan door de tsunami in 2008. We kozen voor de Jungle route en nadat we een aantal bergdelen hadden beklommen, waren we de weg kwijt geraakt (lekker typisch) dus besloten de dezelfde weg terug te nemen en hebben we The Landsplit dus nooit gezien :( . Wel waren er mega aardige locals die ons allemaal producten lieten proeven die zij zelf verbouwden. Onze rit ging verder en wij kwamen aan de parkeerplaats van de Pai Canyon. Na enig geklim, kwamen wij aan bij de Canyon en hadden een enorm mooi uitzicht. Aangezien de paden super smal zijn en er geen hekjes staan, besloten we op één punt te blijven (klein beetje mega last van hoogtevrees). Nadat wij het uitzicht goed hadden bekeken, besloten we weer naar de scooter te gaan en de weg te vervolgen richting het hostel. Onderweg nog even gestopt bij een suuper lekkere bakkerij in Pai, waar we wat lekkers hebben gegeten. Eenmaal in het huisje besloten we rustig aan onze tassen in te gaan pakken en een beetje op tijd richting The Walking street te gaan. Op de Walking street hebben wij nog even lekker naanbrood en ananas gescoord en zijn daarna weer naar huis gegaan.

XOXO

• 05 December 2016 - 15:18

Harry:

Leuke verhalen allemaal. Jaloers, want hier is het brrrrrrrr. 0 graden.
    Vier je vandaag nog Sinterklaas is het Oosten?? Veel plezier verder.