De eerste dagen.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu De eerste dagen.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu

De eerste dagen..

Blijf op de hoogte en volg Anouschka

20 November 2016 | Thailand, Bangkok

Dag 1-2: Zondag 20 en Maandag 21 november, Amsterdam / Doha / Bangkok

Zondag om half 10 ging mijn wekker. Eigenlijk super lekker geslapen en totaal geen last van spanning gehad. Maar nu moet ik toch echt de laatste spulletjes inpakken en komt het toch echt wel heel dichtbij. Eerst nog even langs oma om nog een keer gedag te zeggen. Vanaf dit moment voel ik dat ik het al iets moeilijker begin te krijgen. Om 13.00u hebben wij op Schiphol afgesproken met Lieke, haar familie en de rest van het uitzwaaicommité. Hier zijn wij eerst nog gezellig wat gaan drinken en daarna moesten wij toch echt afscheid gaan nemen. Een moment waar ik al lang tegenop zag.

En jawel, zoals voorspeld werd het een emotionele boel. Toch raar als je beseft dat je een hoop mensen een lange tijd niet zult zien. Na eindelijk afscheid te hebben genomen lopen Lieke en ik vol zelfvertrouwen richting de douane. Dit werd ons niet helemaa gegund want Lieke liet een spoor achter van belangrijke documenten en ik werd al snel gebeld dat Natas mijn jasje nog had. Gelukkig allemaal net optijd, waardoor we vol goede moed door de douane konden. Vanaf daar is alles vrij vlekkeloos verlopen. Wij mochten al ruim optijd boarden en konden ons daardoor even settelen in het vliegtuig. Om 16.45u gingen we de lucht in richting onze eerste bestemming Doha, Qatar.

Op het vliegveld van Doha hebben wij 2 uur moeten wachten voordat we door konden naar Bangkok. Onze eerste vlucht was goed verlopen, waardoor we lekker konden gaan chillen op het vliegveld. Ook hier konden wij ruim optijd boarden en kwamen er daardoor al gauw achter dat wij deze keer iets minder fijne stoelen hadden. Gelukkig konden we deze vlucht vooral veel slapen en ging het daardoor redelijk snel.

Om 13.20u kwamen wij aan in Bangkok. Nadat wij alles geregeld hadden en gelukkig onze bagage weer hadden, stapten wij om 15.00u in de taxi richting ons hotel. Al gauw kregen wij een idee van de chaos van deze stad. Wat een drukte op de weg!
Na een uur in de taxi te hebben gezeten kwamen wij eindelijk aan in ons hotelletje 'Sleep with Inn'. Een fijne en schone plek vlakbij Khao san road.
Hier zijn wij lekker gebleven totdat we opzoek gingen naar een plek om te eten. We vonden een gezellig tentje waar we heerlijke Pat Thai hebben gegeten. Omdat we super moe waren van de reis zijn we daarna gelijk weer naar het hotel gegaan.

Dag 3: Dinsdag 20 november, Bangkok

Totaal in de veronderstelling dat we geen last zouden hebben van de jetlag, omdat we zo goed met de lokale tijd mee waren gegaan, werden we pas half 3 (met de wekker op half 11) wakker. Super snel aangekleed en gelijk opzoek gegaan naar een ontbijtje. Deze konden we helaas nergens vinden, wat natuurlijk heel logisch is om half 3.. Wel hadden ze heerlijk vers fruit, wat prima doorkon als ontbijt.

Aangezien op onze planning stond om op woensdag 23 november richting Chiang Mai te gaan, moesten we vandaag voor een treinticket zorgen. Dus gingen wij vol goede moed richting de bus om naar het treinstation te gaan. Totdat wij onderweg een local tegenkwamen die zei dat het handiger was om je ticket te halen bij een Tourist Information Centre van de overheid en om daar met de tuktuk heen te gaan. Meneer regelde gelijk een tuktuk en konden voor 20 baht (50 cent) naar de TIC. Wat een beleving om vol gas door deze drukke stad te racen. Eenmaal daar aangekomen werd ons duidelijk gemaakt dat we hier geen enkele treinkaartjes konden kopen en dat we naar Hua lampong trainstation moesten gaan.
Onze tuktuk chauffeur begreep niet waar we heen moesten en zijn daarom overgestapt op een taxi. Deze bracht ons precies waar we moesten zijn. Hier hebben wij gelijk 2 nachttreinkaartjes gekocht. Omdat wij het zonde vonden om gelijk terug te gaan, zijn we nog even de buurt gaan verkennen. Al gauw kwamen we terecht in China Town, waar geen toerist te bekennen was. Wel kwamen wij langs de mooie tempel 'Phra Mahamondop'. Na deze te hebben bekeken zijn wij weer teruggegaan naar het hotel. Hier hebben wij weer lekker even gezeten totdat het tijd werd voor wat eten. In het straatje van ons hotel vonden wij een super gezellig restaurantje 'The Darling' waar we heerlijk hebben gegeten.

XOXO

• 22 November 2016 - 19:24

Mama:

Fijn dat jullie al een beetje gewend zijn aan het hele andere leven.
    Goeie reis morgen, meiden, en geniet van de treinreis!
    Zie alweer uit naar je volgende verslag!
    Liefs mama XXXX
    p.s. ik print het uit voor de oma's!

• 22 November 2016 - 20:11

Petra:

Lieve Anous en Lieke,
    Het langverwachte avontuur is begonnen!! Echt heel mooi te lezen hoe jullie de omgeving verkennen en alles regelen. En dat met nauwelijk een jetlag , ha ha ...
    Nou ja, als jullie morgen maar op tijd wakker zijn om de nachtrein naar Chiang Mai te halen

• 23 November 2016 - 18:38

Jolanda & Harry:

nou de vliegreis hebben jullie gehad en het warme welkom qua drukte ook.....heerlijk meiden! Genieten en succes in de nachttrein... Jo en Harry