#12 Lieke haar laatste dagen & een nieuw avontuur - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu #12 Lieke haar laatste dagen & een nieuw avontuur - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu

#12 Lieke haar laatste dagen & een nieuw avontuur

Blijf op de hoogte en volg Anouschka

17 Februari 2017 | Indonesië, Lombok

Hi, zoals vele van jullie al weten ben ik alweer begonnen aan een nieuw avondtuur! Hier nog het laatste deel van mijn reis met Lieke en er komt snel een verhaal over mijn nieuwe avontuur! Enjoy!!

Dag 58: Maandag 16 januari

Heerlijk uitgerust werden we wakker in onze prachtige kamer. We besloten te gaan zwemmen en daarna een ontbijtende bestellen. Nadat wij hadden genoten van ons ontbijt besloten we gebruik te maken van de welkomstmassage. Om de beurt kregen we een heerlijke massage van 15 minuten, waarna we ons helemaal herboren voelden. We genoten nog even van ons privé zwembad en de heerlijke schone badkamer en besloten toen onze tassen weer in te pakken en te verkassen richting een guesthouse. Doordat Roy's guesthouse helaas vol zat, boekten we een kamer bij Surya guesthouse, huurden we een scooter en gingen lunchen bij Bungalows. Daarna zijn we wat gaan touren door Canggu langs wat winkeltjes gegaan. We hadden een lijstje gemaakt met restaurants waar liek nog wilde eten en sloten de dag af met nummer 1: Deus !

Dag 59: dinsdag 17 januari

De wekker ging redelijk op tijd en we stapten op de scooter richting Ubud. Onderweg was het alweer super deuk met auto's en scooters maar na 1,5 uur kwamen aan in het rustige Ubud. We besloten weer te gaan ontbijten bij monsieur Spoon, waarna we doorreden richting de markt. Lieke moest, omdat zij bijna naar huis ging, nog wat souveniers galen en dus gingen wij opzoek. Het was weer een en al chaos, maar het lukte ons om voor iedereen wat te scoren. We kozen ervoor om even pauze te nemen bij Bali Buda aten daar een heerlijke bagel. Opnieuw namen we een kijkje op de markt om de laatste dingen in te slaan en besloten toen, met nog een tussenstop voor wat drinken, terug te rijden richting Canggu. We sloten deze heerlijke dag af met een drankje en wat eten bij Old Mans met een aantal andere Nederlanders.

Dag 60: woensdag 18 januari

Doordat vandaag Lieke haar laatste dag was besloten we er een rustig dagje van te maken. We wilden graag nog een keer naar Vue beachclub maar helaas was het bewolkt dus besloten we eerst lekker te ontbijten. We namen weer een heerlijk ontbijtje, bestaande uit gepocheerde eieren met avocado bij het avocado café. Daarna gingen we opzoek naar een spa. Deze vonden we vlakbij de guesthouse waar we een heerlijke massage, scrub en een melkbad namen. Nadat we weer helemaal schoon en uitgerust waren, besloten we voor de laatste keer wat te eten bij Bungalows en nog even te touren door Canggu. Omdat Lieke vandaag haar geleerd moest inpakken gingen we op tijd terug naar het huisje. Toen haar hele tas klaar stond voor vertrek maakten we ons klaar voor ons laatste avondmaal samen en reden gezellig naar La Baracca (onze favoriete Italiaanse restaurant).

Dag 61: donderdag 19 januari

Vandaag zou Lieke mij verlaten en weer vertrekken richting het koude Nederland. We besloten te gaan ontbijten bij Betelnut, maar helaas zat het daar vol waardoor we weer een ontbijtje namen bij monsieur Spoon. Na ons ontbijtje moest ik nog wat dingetjes regelen en liek nog boodschapjes halen voor onderweg. Toen alle spullen klaarstonden en alles was geregeld, besloten we onze reis samen af te sluiten met een lunch bij Deus. Daar aten we heerlijk een broodje en dronken we gezellig wat, waarna we er toch echt aan moesten geloven en toch echt afscheid moesten nemen. Ik regelde een Uber terwijl Lieke zich klaarmaakte en liepen naar het einde van de straat waar de Uber stond te wachten. We knuffelde en zwaaide elkaar gedag en zo eindigde onze super mooie reis samen! Ik besloot wat snackjes te halen en bleef lekker bij de kamer om te chillen en te facetimen met lieve Quincy !

Dag 62: vrijdag 20 januari

Vandaag zou ook ik het mooie Bali gaan verlaten, dus ook ik moest vandaag alles inpakken. Ik besloot eerst te ontbijten bij een restaurantje in de straat en daarna gelijk alle spullen te ordenen en in te pakken. Dit kostte wel even wat tijd en besloot dus na het inpakken opnieuw snel wat te eten bij hetzelfde restaurantje. Nadat ik heerlijk had gegeten en mijn tas eigenlijk al bijna klaarstond, besloot ik even te chillen bij het huisje en me wat te verdiepen in mijn nieuwe bestemming. Na een tijd besloot ik even langs de bakker en de supermarkt te gaan om eten voor onderweg te halen, waarna ik gelijk mijn scooter in moest leveren. Ik bestelde een Uber en om half 8 reed ik richtingen het vliegveld. Ik kwam ruim op tijd aan waardoor ik nog even avond kon eten en toen door de paspoortcontrole ging. Dat ging iets minder soepel dan ik had verwacht, want ik mocht er helaas niet door. Ik moest mee naar de immigration office omdat ik 1 dag te lang in Indonesië was gebleven. Gelukkig kostte me dit maar €20,- en een halfuur en kon ik daarna snel door naar de gate. Ik was nog steeds ruim op tijd waardoor ik rustig kon zitten voordat we gingen boarden. In het vliegtuig kwam ik er al snel achter dat ik mazzel had en 3 stoelen helemaal voor mezelf had. Op naar de eerste stop : SINGAPORE!

Dag 63: Zaterdag 21 januari

Om half 2 kwam ik na een fijne vlucht aan op Singapore AirPort waar ik een overstap had van 5 uur. Ik besloot gelijk naar de juiste gate te gaan en heb daar heerlijk gechillt en 2 films gekeken. Om half 7 konden we gelukkig zonder vertraging boarden en vloog ik, dit keer helaas met buren, richting Manila. Ik probeerde wat te slapen, wat niet heel goed lukte, maar kwam na 3 uur gelukkig aan op Manila. Mijn vlucht naar Cebu zou om 12.40u gaan dus ik haastte mij naar mijn bagage om zo snel mogelijk naar de gate te kunnen. Maar toen ik de bus instapte kreeg ik een email binnen dat mijn vlucht enorme vertraging had en dat hij pas om 15.20u zou gaan vetrekken. Ik moest dus 4,5 uur wachten, wat echt het verschrikkelijkste was van de hele reis. Ik voelde me super moe en een emotioneel wrak haha en daarbij kwam ook nog dat ik alleen op de vieze grond kon zitten omdat er veel te weinig plekken waren. Gelukkig konden we om 15.00u gaan boarden en vlogen daarna snel de lucht in richting Cebu. Daar haalde ik snel mijn bagage op en liep naar de taxi's. Daar kwam ik een hele aardige Amerikaanse man tegen die mij uitlegde welke taxi ik het beste kon nemen en gaf mij wat tips over Cebu. Na een hele reis kwam ik om 18.00u eindelijk aan in het hotel. Ik besloot wat te eten en daarna gelijk te gaan slapen. Het nieuwe avontuur is begonnen!!

XOXO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouschka

Actief sinds 03 Nov. 2016
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 11991

Voorgaande reizen:

20 November 2016 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: