#2 Al een beetje gewend - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu #2 Al een beetje gewend - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu

#2 Al een beetje gewend

Blijf op de hoogte en volg Anouschka

27 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

Woensdag 23 november : dag 4

Aangezien we deze dag voor 12 uur moesten uitchecken kozen Lieke en ik er toch maar voor om een aantal wekkers te zetten. En dat hielp! Om 10 uur gingen wij uit bed om al onze spullen bij elkaar te rapen en weer een plekje te geven. Om half 12 checkten we uit en gingen we opzoek naar een ontbijtje. Nadat we een heerlijk bakje yoghurt met fruit en een gebakken eitje hadden gegeten, kon onze dag echt beginnen. Doordat wij om 22.00u de trein richting Chiang Mai zouden pakken en het vandaag mega warm was, kozen wij ervoor om een van de shoppingmalls te bezoeken. Dus stapten wij opnieuw in een taxi richting Henri Dunant road. De taxi-chauffeur begreep nier waar we heen moesten, leek 14 jaar oud en deed even lekker de deur op slot. Wat moesten wij verwachten van deze taxirit? Na een tijd rond te hebben gereden werden we veilig afgezet bij de shoppingmall. Wat al gauw bleek was dat dit een plek is waar alleen mensen met een hoger inkomen naar toe kunnen. Het was schoon, luxe en meeeega groot. Nadat wij bijna de hele shoppingmall hadden gezien en niks hadden gekocht (proud!), gingen wij bij een Indiaas tentje lekker baan naanbrood eten en wat drinken. Echt op ons gemak voelde we ons niet, aangezien het naanbrood eigenlijk een bijgerecht was en de ober ons de hele tijd aan het uitlachen was. Dus besloten we snel weer verder te lopen door de mall. Nogsteeds zij wij niet van onze WIFI verslaving af, dus gingen we opzoek naar een goeie WiFi plek. En jawel deze vonden wij natuurlijk bij de McDonalds. Nadat wij meer dan een uur bij de Mac hadden gezeten vonden wij het wel weer tijd om terug naar het hotel te gaan. Omdat wij de laatste keer niet echt relaxed in de taxi hadden gezeten, hadden wij met elkaar afgesproken dat we alleen nog maar in de geel-groene taxi en bij een wat oudere man zouden gaan. Dit ging natuurlijk gelijk al mis. Wij stapten in een roze taxi met weer een jongen van 15 achter het stuur. En jahoor.. Hij reed van links naar rechts, voor scooters langs, vlak ernaast. Niet echt de meest veilige rit, maar we werden weer veilig afgezet. We besloten om lekker in een restaurantje te chillen voordat we naar het treinstation zouden gaan. Rond een uur of half 9 haalden wij onze backpacks op en vertrokken wij richting het station. Aangezien we het wel fijn vonden dat we Bangkok weer gingen verlaten, hadden we best zin in de treinreis. Totdat ik de trein zag en spontaan een paniekaanval kreeg. Ik keek naar vinnen en zag alleen maar hele kleine bedjes met tralies. Vol spanning wachtten we tot we om 22.00u de trein in konden. Al gauw bleek alles minder erg te zijn dan ik dacht. Genoeg ruimte om te slapen en te bewegen en gezellige mensen in onze coupé. Nadat we een potje YATZEE (wow jeugdsentiment) hadden gespeeld, besloten we toch maar om te kijken of we konden gaan slapen. En gelukkig ik na 5 minuten in een diepe slaap.

Dag 5: Donderdag 24 november

Om half 8 werd ik wakker doordat de zon in mijn gezicht scheen. Ik kerk door het raampje en wauw wat een uitzicht. De rest van de rit hebben we genoten van het uitzicht en ons verdiept in Chiang Mai. Om 12 uur kwamen we aan op het station van Chaing Mai. Een super overzichtelijk station met fijne mensen en een informatiebalie waar we gelijk een gratis kaart in onze handen kregen en er een taxi voor ons werd geregeld. De taxi-chauffeur bracht ons naar ons hostel (RAW hostel), waar we gelijk naar binnen konden. Toen we naar onze kamer wilden lopen vertelde de mevrouw dat we geen schoenen aan mochten. Dus deden wij netjes onze schoenen uit en wilden naar boven lopen. Totdat de mevrouw ons tegenhield en zei: noonoo you have to put these on! Waarna wij naar beneden keken en crocs (ja echt crocs) zagen staan in maat 45. We bedankten haar zo vriendelijk mogelijk, maar konden onze lach niet inhouden toen we de trap op liepen met sokken en crocs in maat 45. Goed begin van ons nieuw hostel. Nadat wij het hostel hadden bekeken en hadden bedacht wat we allemaal in Chiang Mai wilden gaan doen, gingen we op pad richting het centrum. Onderweg kwamen wij al een paar hele mooie tempels tegen. De meeste kon je alleen van buiten bekijken, maar dat was zeker de moeite waard. Aangezien het 35 graden was, vonden we het na een aantal tempels wel tijd worden voor een lekker biertje. We zochten een leuk terrasje en bleven daar zitten tot het donker begon te worden. Onderweg kwamen we een super mooi restaurant tegen, waar je buiten kon zitten tussen de planten en bomen di volhingen met lampionnen (log home boutique). Nadat we heerlijk hadden gegeten, gingen we snel terug naar ons hostel, want de volgende dag zou de wekker weer vroeg gaan (voor ons doen).

Dag 6: vrijdag 25 november

Om 9 uur ging onze wekker omdat wij van plan waren vandaag een scooter te huren. Na enig gedoe kregen we de sleutel en 2 helmen en gingen wij op pad richting het oude centrum van Chiang Mai. Onze eerste stop was bij een restaurantje (Thaan Aoan) waar wij heerlijk hebben ontbeten met Pancakes, toast met ei en yoghurt met muesli. Vlak naast dit restaurant lag een grote tempel dus dat werd gelijk onze tweede stop. Een super mooie goude tempel met een oude tempel ernaast. Nadat wij deze van binnen en buiten hadden bekeken, besloten we dat dit een van de laatste tempels was die we zouden gaan bezoeken (het zijn er zooo veel). Op onze planning stond dat wij zondag 27 november een aantal dagen naar Pai zouden gaan, dus wilden we even langs Aya service gaan om te kijken of er vooraf een scooter konden huren. Dus gingen wij vol goede moed naar het adres op onze kaart. Na 2 rondjes gereden te hebben vonden we het toch wel vreemd dat we het niet konden vinden. Totdat we uitkwamen bij een verlaten gebouw en we ons besefte dat Aya service was verhuisd naar een andere locatie. Doordat wij om 3 uur zouden worden opgehaald, hadden wij geen tijd meer om naar de nieuwe locatie te gaan. Dus gingen wij weer terug naar het hostel. Om 3 uur worden wij opgehaald voor de kookcursus. Nadat wij een aantal andere mensen hadden opgehaald, reden we richting de markt. Hier kregen wij uitleg over de verschillende Thaise producten en over de gerechten die we daarmee zouden gaan maken. Daarna werden we met de taxi naar een huis gebracht waar alles al klaarstond. De kookcursus bestond uit het maken van 5 gerechten naar keuze. Ik koos voor de Pat Thai, hot&sour prawn soup, springrolls, green curry en sticky Rice with mango. Nadat wij deze gerechten hadden gemaakt mochten we deze natuurlijk ook lekker opeten. Super leuk dat we nu weten hoe de gerechten worden bereid en dat het ook helemaal niet lastig is om deze te bereiden. Na de cursus liepen wij weer richting het hostel om daar de scooter op te halen om richting de Night Bazaar te gaan. En WoW wat heb je daar veel spullen voor mega lage prijzen. Gelukkig konden we ons redelijk inhouden en gingen wij op tijd weer naar het hostel. Want zaterdag zou de wekker weer vroeg gaan (maar nu echt!)

XOXO

• 27 November 2016 - 18:24

Saskia Waterval:

Hi meiden, wat een superleuk reisverslag tot nu toe en wat hebben jullie al veel gedaan in zo'n korte tijd. Foto's zien er ook geweldig uit! Ik blijf jullie volgen