#11 Genieten van het luxe leventje - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu #11 Genieten van het luxe leventje - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu

#11 Genieten van het luxe leventje

Blijf op de hoogte en volg Anouschka

04 Februari 2017 | Indonesië, Lombok

Hi! Het heeft even geduurd, maar ik ben er weer! Enjoy!

Dag 51: maandag 9 januari

Onze wekker ging weer op tijd en bestelden snel wat ontbijt want vandaag zouden we vertrekken richting Lombok. We kochten de boottickets en konden gelijk opstappen. Eenmaal aangekomen ik de haven, werden we met paard en wagen vervoerd naar de tourist information waar het busje voor ons klaarstond. Met dit busje reden we een uurtje richting Senggigi, waar we werden afgezet bij het hotel. Deze hadden we gelukkig al geboekt waardoor we gelijk onze spullen konden droppen en opzoek konden naar een restaurantje. We vonden een gezellig restaurantje met zwembad waar we de rest van de middag hebben gespendeerd. Senggigi bleek niet veel voor te stellen waardoor we toch maar terug naar het hotel zijn gegaan waar we ons klaar gingen maken voor het avondeten. Opnieuw gingen we naar het restaurantje om even wat te eten. Daarna hebben we snel weer onze tassen ingepakt en zijn we op tijd gaan slapen.

Dag 52: dinsdag 10 januari

Om 6 uur ging de wekker en pakten wij de laatste spulletjes in waarna wij om 7 uur wegen opgehaald. Na een rit van ongeveer 40 minuten kwamen we aan in een klein haventje met oude houten bootjes. Wij werden opgewacht door 2 mannen die ons met hun schattige houten bootje richting Gili Sudak brachten. Een super mooie tocht omdat het nog heel vroeg was en de mist nog voor de bergen en boven de zee hing. Op dit eiland bleek er maar 1 accomodatie te zijn waar we konden slapen en 2 kleine restaurantjes. Ook was er geen toerist te bekennen. We besloten 1 nachtje te boeken in een bungalow op het strand en besloten in het kleine restaurantje wat te gaan eten en een heerlijke verse kokosnoot te drinken. Wauw wel echt genieten dit! Geen toerist te bekennen, bijna geen locals en een super mooi strand! We besloten een strandje te zoeken waar geen vissers waren en genoten daar de rest van de dag van de rust. Wel even afkicken dit want er was natuurlijk nergens internet op dit eiland, dus even back to basic. Doordat er een klein mooi eilandje voor de kust lag besloten we de kano te pakken en er even heen te roeien. Super mooi onbewoond eilandje waar we opnieuw even genoten. Het begon te spetteren waardoor we snel besloten terug te roeien en ons klaar te maken voor het avondeten. Na een potje kaarten bestelden we weer een keer een Aziatisch maal en vielen daarna heerlijk in slaap in onze bungalow.

Dag 53: woensdag 11 januari

Om half 9 ging de wekker en kregen wij op het strand een heerlijk ontbijtje. Weer helemaal alleen als enige toeristen genoten we van de laatste uurtjes rust, want om 12 uur werden we weer opgehaald met het bootje om naar Kuta te vertrekken. Onze chauffeur kwam ons in de haven weer ophalen en zette ons af bij ons hotel. Al gauw zagen we dat dit stukke meer toeristisch was, maar ook heel gezellig. We dropten onze spullen, huurden een scootertje en reden wat rond in Kuta. Onderweg aten en dronken we gezellig wat in een restaurantje zodat ik mijn vlucht kon boeken naar de volgende bestemming: De Filipijnen! Nadat dit was gelukt, maakten we ons klaar in ons huisje. Daar deden we een ontdekking die iets minder fijn was... Er zat een heerlijke kakkerlak in de badkamer! Toch besloten we even te douchen, maar het putje verloor ik geen seconde uit het oog HAHA! We besloten gezellig way te eten bij een mediterraans restaurantje en daarna gezellig te kaarten op de veranda.

Dag 54: donderdag 12 januari

Vandaag besloten we met de scooter te gaan touren. Wij hadden op de kaart een aantal bezienswaardigheden in de buurt gevonden en besloten daar langs te gaan. Wij begonnen bij een Bat Cave waarvan we beide even niet goed wisten wat we ons ervan voor moesten stellen (ons Engels liet ons even in de steek). Toen we er eenmaal waren, werd al gauw duidelijk dat dit niets voor ons bleek te zijn. Zo'n donker hol in de grond met allemaal vleermuizen, naaa nee bedankt! Daarna zijn we doorgereden naar een enorm mooi strand met veel groene natuur. We besloten daar even te blijven en te gaan lezen en zonnen. Nadat we na een tijdje dorst begonnen te krijgen, reden we terug richting een viewpoint. We dronken heerlijk wat met een enorm mooi uitzicht over Kuta, de bergen en de zee. Doordat Lieke al een tijd last had van haar oren besloten we langs de dokter te gaan voor advies. Hij gaf aan dat het waarschijnlijk een oorontsteking was en schreef gelijk medicijnen voor. Nadat we dit hadden geregeld besloten we naar de laatste stop te gaan, de Sasak village. Een dorpje nog in de oude staat, waar allemaal handgemaakte spullen werden verkocht. We kochten wat mooie souvenirs en gingen toen terug naar het huisje om even te chillen en ons klaar te maken voor het eten. We besloten op tijd naar het restaurant te gaan om nog even te facetimen en daarna wat te eten.

Dag 55: vrijdag 13 januari

We kregen een heerlijk ontbijtje bij het hostel en werden daarna weer opgehaald door onze vaste chauffeur. Rond een uur of 12 kwamen we aan in Tetebatu, een schattig dorpje zonder toeristen, en werden naar ons hostel gebracht. We huurden een scootertje waarmee we het dorpje gingen verkennen en kwamen langs een bamboewinkeltje waar iedereen heel enthousiast begon te roepen. We besloten even te stoppen en een kijkje te nemen. Voordat we een kijkje konden nemen gaf de eigenaar gelijk aan dat hij ons het proces wilde laten zien. Dus vroeg hij ons te komen zitten en maakte voor ons een bamboering. Nadat hij dit 1 keer had voorgedaan moesten we dit natuurlijk ook zelf proberen, dus kregen we een lesje en maakten we onze eigen bamboering. Wat een lieve mensen die er enorm veel plezier in hadden om ons dit te leren. Nadat we onder het genot van een kopje thee ( want die hadden we ook nog gekregen) een lange tijd hadden zitten kletsen, zochten we wat leuke souvenirs uit en namen afscheid. We zochten nog even een ATM en besloten daarna terug te gaan om een potje te kaarten en daarna heerlijk te slapen.

Dag 56: zaterdag 14 januari

Vandaag stonden we vroeg op voor een heerlijk ontbijtje bestaande uit pannenkoeken (jawel, de Nederlandse) en gingen daarna onder leiding van een gids/local de rijstvelden in. Hij leefde ons van alles uit over wat er groeide, hoe het groeide, over de cultuur en de omgeving. Een super ervaring om dit allemaal van zo dichtbij te zien en om dit mee te maken. Na een lange tocht door de rijstvelden kwamen we langs een waterval waar we alleen via een rivier konden komen, dus liepen we door de rivier om de waterval te bekijken. Een mooie waterval in een soort grot waar niemand te bekennen was. Deze mooie tocht sloten we af in the Monkey forest waar allemaal aapjes in het wild rondslingerde. Doordat de wifi in het hotel het niet deed, besloten we met de scooter opzoek te gaan naar internet om vervoer te regelen. Helaas was dit nergens te vinden, maar gelukkig hadden we nog een beetje 3G van de simkaart waardoor we onze chauffeur nog konden appen. We besloten via een toeristische route terug te gaan en doordat er geen toerist te bekennen was, werden we door iedereen nageroepen en nagezwaaid. Onderweg haalde we nog een verse ananas bij een schattig vrouwtje en reden toen terug naar het hotel om onze spullen te pakken.

Dag 57: zondag 15 januari

Om 7 uur stonden er weer heerlijke pannenkoeken voor ons klaar en werden daarna weer opgehaald door onze vaste chauffeur. Hij bracht ons naar de haven en wij konden gelijk op de stappen richting Bali. We kozen een plek uit en maakten ons klaar voor de reis. Het enige probleem was, we werden maar niet met rust gelaten. Om de seconde kwam er weer een mannetje die iets aan ons wilde verkopen, maar niet 1x wel 4x achter elkaar. Gelukkig verlieten al deze mannetjes de boot toen wij gingen vertrekken en 'dachten' wij dat wij nu lekker rustig konden zitten. Helaas was dit niet van lange duur want de boot had heel gezellig een hindoe-band ingehuurd voor deze 4 uur. Na een halfuur konden we dit niet meer aanhoren en besloten een nieuwe plek te zoeken. 4,5 uur later kwamen we eindelijk aan in de haven en besloten wat te gaan eten en een taxi te regelen richting Canggu. Doordat het liek haar laatste dagen waren, wilden we nog een nachtje in een resort slapen, dus had liek als verrassing een nachtje gereserveerd. We namen snel de taxi richting het resort. Daar kregen we onze kamer te zien... WAUW.... Ik werd helemaal emotioneel van hoe mooi, schoon en netjes de badkamer eruit zag!! Hoe heerlijk is dit! Eindelijk even wat luxe! We besloten heerlijk in ons privé zwembadje te gaan zwemmen, roomservice te bestellen, te douchen, in bad te gaan en te facetimen met onze families (eindelijk goeie WiFi). Na dit alles konden we heerlijk gaan slapen in een perfect bed.

XOXO

• 07 Februari 2017 - 20:14

Anja Bruijn:

Wat een mooie verhalen en foto"s. Ik hoor de verhalen al eerder van je vader dan ik jouw bericht krijg.
    Ik moet dan goed nadenken. Natasja is daar toch al en ik zie dan foto"s met je vriendin. Grappig is
    dat!!!! Je moeder is lekker bezig op kantoor om de papieren op de ruimen die wij
    niet meer nodig hebben. Wat een klus. Je vader wil niets weggooien dus dat is lachen.
    Mooie sjaal had je moeder gehad op haar verjaardag van jou.
    Leuk hoor dat je zuster is gekomen want dat is veel gezelliger dan in je eentje.
    Ik wens je nog heel veel plezier en doe de groetjes aan Natascha.

Groetjes Anja

• 12 Februari 2017 - 15:43

Ome Jan:

Hoi Anouschka! Heb natuurlijk al via via vele verhalen gehoord, maar was nu voor het eerst op dit Blog. Ziet er naar uit dat je je prima vermaakt en het erg lekker hebt daar. En prachtige foto's van de omgeving. En van al het lekkere eten, haha. Nou meid, geniet er van en doe de groeten aan je zus en straks aan je broer ook toch? Veel liefs voor jullie allemaal van ome Jan. Groetjes, doegdoeg.