#9 Een zonnige kerst en warm nieuwjaar!! - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu #9 Een zonnige kerst en warm nieuwjaar!! - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu

#9 Een zonnige kerst en warm nieuwjaar!!

Blijf op de hoogte en volg Anouschka

08 Januari 2017 | Indonesië, Lombok

Hi! Leuk dat je weer een kijkje neemt! Dit keer weer een uitgebreid stuk leven erop gezet, dus geniet!!

Dag 36: zondag 25 december (kerst)

We hadden tijdens het boodschappen doen ook wat lekkere spullen voor ons Kerstontbijt gehaald. Dus gingen we gezellig buiten onder het genot van een lekker kerstmuziekje heerlijk ontbijten. Omdat het vandaag eerste kerstdag is, wilden we wat leuks gaan doen en besloten opzoek te gaan naar een leuk zwembad. Nadat we een tijdje hadden gezocht, kwamen we uit bij een resort met beachclub, waar we heerlijk aan het zwembad konden chillen. Een super mooi resort met een gezellige beachclub waar we de hele dag hebben gelegen. Een paar uur en cocktails verder besloten we naar huis te gaan om ons klaar te maken voor het kerstdiner. Nadat we ons hadden klaargemaakt, hebben we nog even gezellig gefacetimed met de familie en zijn daarna met volle vaart naar het restaurantje gereden. Dit restaurantje was helemaal gezellig in kerstsfeer gebracht en er ging een enorm gezellige sfeer. Na ons heerlijke diner zijn we naar Old Mans gegaan om nog een paar dansjes te doen. Een geslaagde,maar totaal nieuwe, eerste kerstdag.

Dag 37: Maandag 26 december (tweede kerstdag)

Voor vandaag stond nog niks op de planning dus sliepen we wat uit en besloten weer gezellig in de tuin te ontbijten. Daarna hebben we vooral wat dingen gedaan die even moesten gebeuren. Foto's uitgezocht, dagboekje bijhouden, wasjes draaien en opruimen. Nadat we lekker hadden gechillt vonden we het tijd voor wat avondeten. Dus gingen we naar Betelnut en aten daar een super lekkere vegan wrap. We besloten thuis lekker een biertje te drinken en te gaan kaarten. Ook heb ik eindelijk oma weer even gezien via FaceTime! Wat een fijn momentje!

Dag 38: dinsdag 27 december

Om 8 uur ging de wekker en wij reden om 9 uur richting Ubud (een ander plaatsje op Bali). Deze rit duurde ongeveer 1 a 1,5 uur. De wegen zijn hier allemaal prima, wel is het even wennen aan het linksrijden, maar dat constante getoeter is zooo irritant. Ik begrijp er ook niks van... De één toetert om aan te geven dat hij eraan komt, de ander omdat hij je aandacht wilt, de ander wilt gewoon groeten en weer een ander geeft aan dat je iets verkeerd doet! Hoe moet je weten, als iedereen de hele tijd toetert, dat het en voor jou bedoeld is en waar het vandaag komt?! Dit zorgt voor nogal veel chaos op de weg, waardoor we grote stukken in de file hebben gestaan. Niet heel chill met je scootertje tussen alle uitlaatgassen van de auto's. Eenmaal aangekomen in Ubud besloten we eerst te gaan ontbijten. Daarna zijn we weer doorgereden naar een guesthouse die we hadden doorgekregen van Natas. Deze zat helaas vol, maar de receptioniste gaf aan dat in de guesthouse ernaast nog wel plek was, dus boekten we daar een kamer. We hadden in de lonely planet een mooi museum gezien, dus besloten we daar eerst heen te gaan. Op de weg naar het museum kwamen we een markt tegen en gingen daar, nadat wij het hele museum hadden bekeken, een kijkje nemen. WoW zo mega veel kraampjes en nog meer spullen. Je hoeft er alleen maar naar te kijken of de verkopers roepen allemaal prijzen die steeds lager worden wanneer je ook maar 1 stap achteruit zet. Aangezien ik nogal koopverslaafd en ringenverslaafd ben (daar hadden ze er mega veel van) en al een tijd niks had gekocht, kon ik me vandaag niet inhouden. Doordat het super heet was en enorm druk, besloten we naar huis te gaan om ons daar even op te frissen. Op de planning stond een Spa, dus gingen we opzoek naar een spa. En jawel.. Deze vonden we en namen hier een heerlijke massage, bodyscrub en een flower bath. Even een lekker momentje voor jezelf. Na een heerlijke spa besloten we rustig wat te gaan eten bij Balu Buda, waarna we lekker naar bed gingen.

Dag 38: woensdag 28 december

Op de planning van vandaag stond een tocht naar de rijstvelden, maar toen wij wakker werden was het hard aan het regenen en moesten wij dit plan cancellen. We kregen een heerlijk ontbijtje en besloten toen nog een keer naar de markt te gaan om nog meer ringen in te slaan (altijd goed). Omdat het weer niet veel beter werd, besloten we weer terug te rijden naar Canggu. Daar hebben we lekker gechillt in ons huisje en zijn daarna gezellig wat gaan eten bij Deus.

Dag 40: donderdag 29 december

Onze wekker ging weer op tijd, omdat ik om 9u bij Serenity Yoga moest zijn voor de yoga les. Nadat ik een fijne les gaf gehad zijn we weer naar het strand gereden en heb ik heerlijk ontbeten bij Old Mans. Voor vandaag om 2 uur stond een surfles op de planning, dus besloten we na het ontbijt nog even op het strand te chillen. Om 2 uur liep ik richting de surfschool. Daar kreeg ik een surfplank en een surfleraar toegewezen en gingen we eerst oefenen op het strand. Hij legde uit hoe je moest pedellen en hoe je moest gaan staan. Nadat we dit een aantal keer hadden geoefend, gingen we de zee in. Gelijk op het board en peddelen gaan. Ik voelde gelijk: WoW dit is echt mega zwaar! Nadat hij in het water nog het een en ander had uitgelegd gingen we een golf uitzoeken en ja.. Daar ging ik... Bijna.. Ik lag natuurlijk na 2 sec weer in het water. Dus probeerden we het nog een keer. En jawel het ging net zo goed als de eerste keer.. Na een aantal keer proberen kwam er een grote golf en mijn leraar gaf aan dat ik deze of moest pakken of dat ik zou worden overspoeld. Dus daar ging ik.. Eerst linkerbeen dan rechts en gaan.. Daar stond ik.. WoW wat was dit vet! Dit smaakte naar meer (en naar zout) en dus gingen we het nog een paar keer proberen, met succes! Na 2 uur genieten was de les voorbij en gingen we weer terug naar de surfschool. Daar wachtte lieke me op en gingen we gezellig wat eten bij Old Mans. Voordat we naar huis gingen wilde ik graag nog even langs Babayaga tattoo om te kijken wat er mogelijk was. Daar gingen we even langs en zij gavengelijk aan dat ze me graag verder wilden helpen en maakte ik een afspraak voor 31 december!!!

Dag 41: vrijdag 30 december

Nadat wij heerlijk hadden ontbeten bij the Organic Café, gingen we weer naar de tattooshop omdat ook liek een afspraak wilde maken. Dus maakten we een dubbele afspraak en reden door richting Kuta, waar we naar een winkelcentrum gingen. Na wat gezoek vonden er wat we nodig hadden voor oud en nieuw en reden we door richting Uluwatu. Dit was echt een verschrikkelijke rit. Om de meter stond het vast en we stonden weer lekker tussen de uitlaatgassen van de auto's. Eindelijk begreep ik waarom iedereen een mondkapje draagt op de scooter. Na ongeveer 1,5 uur rijden kwamen we eindelijk ergens aan waar we dachten dat een chill strand was, maar dit bleek dit niet zo te zijn, want dit was alleen een strand voor resorts. Dus reden we vol goede moed en een beetje chagrijnig door naar het volgende strand op de kaart. We parkeerden de scooter en liepen naar het strand, totdat we werden tegen gehouden omdat we toegang moesten betalen. Totaal geen zin meer om verder te zoeken maar een ander strand, dus betalen we en liepen door naar wat bleek.. Een mega toeristisch totaal niet mooi strand. Toch besloten we er wat te drinken en gingen daarna weer snel naar de scooter. Doordat wij weer enorm in de file kwamen te staan, hebben wij het plaatste Uluwatu nooit gezien :( We besloten in 1 keer, met weer heel veel file terug te tijden naar Canggu.
En lekker in onze villa te chillen.

Dag 42: zaterdag 31 december (oudjaar)

Op de planning van vandaag stond dat we in Canfgu gingen touren, omdat wij sommige delen nog niet hadden gezien. Dus reden we wat rond en kwamen verschillende mensen tegen die op de grond zaten met altaren. Doordat wij dit verschillende keren tegenkwamen, werden wij nieuwsgierig en besloten het te vragen aan een van de mannen. Hij legde uit dat zij dit maandelijks op elke hoek van de straat doen om te bidden. Nadat wij weer een stukje wijzer waren geworden, aren we gezellig wat bij Club Q en reden we door richting een strandje. Helaas lag hier heel veel vuilnis en was het niet zo bijzonder. Toen was het leukste moment van de dag aangebroken en reden wij naar Babayaga tattoo. Eenmaal daar aangekomen, was ik als eerste aan de beurt. Ik nam samen met een van de tatoeëerders door wat ik graag wilde en besloot toen dat het er vandaag niet 1 maar 2 gingen worden. Dus maakte hij een schets en daar gingen we.. Een half uur later stonden er 2 hele mooie teksten op mijn lichaam. Helemaal happy! Toen was liek aan de beurt en na een tijdje stond ook haar mooie zonnetje op haar voet. Helemaal blij besloten we wat lekkers te eten bij monsieur Spoon en reden daarna met volle vaart naar huis. We maakten ons klaar en bestelden een Uber die ons naar het restaurant bracht. Daar aten en dronken we gezellig wat, waarna we doorliepen naar Old Mans voor het nieuwjaarsfeestje. Totaal geen idee wat we konden verwachten, maar het was echt mega gezellig en we hebben het nieuwe jaar perfect ingeleid. Rond een uur of 5 was het feestje afgelopen en gingen we opzoek naar een taxi die ons weer naar huis kon brengen. Deze konden we niet vinden en andere vroegen veel te veel geld voor deze korte rit. Dus besloten we nog een stukje verder te Lopen. Het was veel te ver om helemaal te lopen dus besloot ik te gaan liften. Nadat een hoop mensen gewoon doorreden stopte er een jongen uit Tahiti en gaf aan dat we wel bij hem achterop de scooter konden. Dus daar gingen we.. Met z'n drieën op de scooter. Doordat hij op een gegeven moment aangaf dat hij een andere kant op moest, besloten we weer af te stappen en verder te lopen. We wilden natuurlijk niet helemaal naar huis lopen, dus gingen we opnieuw liften. En jawel er stopte een jongen uit zuid Afrika en bracht ons weer een stuk verder. Vanaf daar hoefde we nog maar een klein stukje te lopen en kwamen we uiteindelijk veilig thuis.

HAPPY NEWYEAR XOXO

  • 10 Januari 2017 - 15:08

    Anja Bruijn:

    Hallo daar,

    Wat mij wel opvalt dat je het heel veel over eten hebt. Hahaha.
    Rob en ik zijn ook op Bali geweest en ik hoorde van je moeder dat
    je ook naar Lombok gaat. Daar zijn wij ook geweest met de
    snelboot. Prachtig en heel anders dan Bali. Ik spreek over denk ik
    30 jaar terug. Geniet nog maar lekker en kijk aub uit met die scooters.
    Dat zegt de motorrijdster ahaha

    Groetjes Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouschka

Actief sinds 03 Nov. 2016
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 12000

Voorgaande reizen:

20 November 2016 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: