#4 Reizen reizen en weer een nieuwe bestemming - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu #4 Reizen reizen en weer een nieuwe bestemming - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Anouschka Hendriks - WaarBenJij.nu

#4 Reizen reizen en weer een nieuwe bestemming

Blijf op de hoogte en volg Anouschka

06 December 2016 | Thailand, Koh Tao

Hi, Super leuk dat je mijn stukjes leest! Enjoy!

Dag 11: Woensdag 30 november

De wekker ging vroeg, want vandaag zouden wij Pai weer gaan verlaten. Om 10 uur zou de bus vertrekken en daarvoor wilden we nog even ergens gaan ontbijten. Dus bracht ik Lieke met backpack om kwart voor 9 richting het centrum, waar ik haar bij een klein restaurantje afzette. Daarna reed ik zelf snel terug naar de bungalow om mijn tassen te halen en reed ik bepakt en bezakt richting het restaurantje. Nadat ik mijn tassen daar had gedropt en Lieke wat eten had besteld, bracht ik snel de scooter terug naar Aya. Doordat wij ruim op tijd waren, konden we rustig ons ontbijt opeten en nog even naar de 7eleven voor wat snacks en water voor onderweg. Om 10 uur stapten wij een busje in vol chinezen en gingen we op weg naar Chiang Mai. Wat gauw bleek was dat wij de beste plekken van het hele busje hadden bemachtigd. Onze stoelen konden heerlijk achterover, omdat er niemand achter ons zat, de airco stond precies goed, waardoor het een prima temperatuur was en we konden fijn naar buiten kijken. Wat een misselijkmakende rit met 706 bochten zou zijn, bleek uiteindelijk mee te vallen en na 3,5 uur kwamen we aan in Chiang Mai. Doordat wij naar het treinstation moesten, moesten wij overstappen naar een andere auto. In het centrum dropten we nog wat Chinezen en kwam de chauffeur met het bericht dat we nog een telefoon was gevonden in de minivan. En natuurlijk... 3x raden wie deze was vergeten... Jawel.. Lieke reus! Dus moesten wij wachten tot een meneer deze langs kwam brengen. Na enige tijd werden we afgezet bij het station en liepen wij vol hoop richting het loket waar we kaartjes voor de trein moesten kopen. De mevrouw achter het loket gaf aan dat er nog genoeg kaartjes waren, dus kochten wij 2 lowerbed kaartjes voor de trein van 18.00u. Helemaal blij gingen wij opzoek naar een restaurant waar wij de rest van de middag konden spenderen. Tegenover het station vonden we het perfecte restaurant (met WiFi en stopcontacten) en bestelden wat eten en drinken. Om 17.30u liepen wij richting de trein en kwamen er achter dat deze trein een stuk luxer was dan de vorige, waar wij super blij mee waren. Nadat wij een aantal keer YATZEE hadden gespeeld en wat hadden gelezen, zijn wij in onze treinbedjes in slaap gevallen.

Dag 12: Donderdag 1 december

Om half 7 werden we wakker gemaakt door de conducteur, omdat hij de bedden in wilde gaan klappen. Nadat we ons hadden opgefrist en met een kleine vertraging kwamen we aan op het treinstation van Bangkok. Daar pakten we de taxi richting het mega grote busstation waar we de bus richting Chumphon zouden nemen. We kochten gelijk kaartjes en gingen opzoek naar ontbijt. Naast een paar eetkraampjes was er verder niks te vinden dus bestelden we 2x toast en 2x lime soda.. Eentje met ijs en de ander zonder. Lieke kreeg een heerlijk grote beter met ijs en lime soda, maar doordat ik zonder ijs wilde kreeg ik hem gekookt (ja ook met prik..) ik een koffiebeker. Heerlijk! Na ons ontbijt gingen we op naar de bus. We hadden fijne plekken met veel beenruimte. Nog geen 10 minuten in de bus en wij lagen alweer te slapen. Na een aantal keer in slaap te zijn gevallen en geen idee te hebben hoelang deze busreis zou gaan duren, besloten we dit toch maar even na te vragen. De mevrouw gaf aan dat wij om 14.15u zouden aankomen, wat naar ons idee wel erg snel zou zijn. Maar vol goede moed genoten we van het uitzicht en wachtten we af. Om 14.15 stopte de bus en waren we bij een tentje in the middle of nowhere.. Dit kon niet het eindpunt zijn. Wat bleek was dat we een eetstop aan het maken waren, we kregen rijst en konden kiezen uit allerlei soorten vlees en vis. Na het eten liepen we nog even door een winkeltje en stapten toen de bus weer in. Nogmaals vroegen we hoe laat we zouden aankomen en de mevrouw gaf dit keer aan dat we om 18.30u pas zouden aankomen. Toen zakte de moed ons in de schoenen... We moesten sowieso nog 4 uur in de bus zitten en we verveelden ons te pletter. Na een tijd besloot ik toch maar te gaan lezen, waardoor de tijd een stuk sneller ging. Om 18.30u kwamen we aan in Chumphon waar we gelijk verder geholpen werden. We kochten een ticket voor de nachtferry van 23.00u en wachtten in het restaurantje totdat we werden opgehaald door de taxi. Om 22.30 stapten we de boot in samen met een groepje Canadese jongens waarmee we in de taxi hadden gezeten. Zij gaven ons de tip om diagonaal op het bed te gaan liggen om misselijkheid te voorkomen. Dus gingen wij diagonaal liggen en dat hielp. De boot ging enorm heen en weer, maar dat was niet het ergste.. Een vieze dikke Thaise vrouw heeft de hele nacht op de meest ranzige manier lopen overgeven waardoor je je nergens anders op kon concerteren. Ik neuriede (ik lijk wel gek) en viel daardoor gelukkig in slaap.

Dag 13: Vrijdag 2 december

Om 6.30u kwamen we aan op Koh Tao, waar we de rest van The Notebook op een bankje, als twee zwervers, af hebben gekeken totdat het eiland een beetje begon te leven. We pakten de taxi richting Sairee beach om te ontbijten en opzoek te gaan naar een hostel. We bestelden een bagel en toen deze op was, splitsten we op. Lieke bleef zitten en zocht hostels op internet terwijl ik langs de hostels ging om te vragen of er plek was. Uiteindelijk kwamen we uit bij Good dream hostel, waar we een prima kamer met airco konden krijgen. Omdat het nog maar 10 uur was besloten we dit deel van het eiland te gaan verkennen. We liepen richting het strand en kwamen al gauw een local tegen die zei dat er geen strand was vandaag. De zee stond te hoog en daardoor was er geen plek om te liggen of te zitten. Daar ging ons plan om lekker te tannen op het strand. We liepen verder en stopten bij een restaurantje om te lunchen. Het zonnetje begon te schijnen en toen zagen we pas hoe mooi dit eiland is. Prachtig uitzicht over bergen, met meega veel palmbomen en een mooie blauwe zee. We hebben hier een tijd gezeten en liepen toen terug over het strand om te kijken of we nog een leuk lig/zit plekje konden vinden. Nergens was strand en op de kleine plekjes die er waren, lagen al mega veel mensen. We bedachten een nieuw plan en gingen opzoek naar een zwembad. Missie mislukt.. Alle zwembaden waren van resorts en dus ook alleen open voor gasten. We zochten een nieuw restaurantje en besloten daar lekker te gaan lezen. Doordat we niet een optimale nacht hadden gehad, merkten we al snel dat we enorm moe waren en gingen terug naar onze kamer. Daar chillde we even tot het tijd werd om opzoek te gaan naar een restaurantje. We besloten naar hetzelfde restaurantje te gaan als met de lunch en aten weer een mega lekkere pad Thai. Daarna dronken we nog een biertje en cocktails in een barretje en besloten toen, doordat het aan en stuk door regende, terug te gaan naar de kamer.

XOXO

• 11 December 2016 - 21:58

Jo & Harry:

Jeetje wat staan jullie steeds vroeg op!
    Maar gelukkig is het leven daar toch vooral relaxed...
    groetjes Jo